לעיתים, כאשר אין ביכולתו של הלקוח להעמיד את כוח האדם המתאים או כשאין לו את המיומנות המתאימה או לחליפין הוא מעוניין במיקסום עלות-תועלת של המתקן/המפעל שבו הוא מעוניין להשקיע, הדבר הנכון ביותר הוא להשתמש ביכולותיו של גורם חיצוני אשר עוסק בהקמה של מתקנים דומים.
תהליך התכנון וההקמה "שואב" למעשה את היועץ כמנהל הפרויקט, לתוך החברה והופך אותו לחלק ממנה ובשמה היועץ מתחיל לפנות לגורמים השונים על מנת לתכנן ולהקים את המתקן הדרוש.
תהליך התכנון וההקמה המלא (נתר"ה- ניהול, תכנון, רכש והקמה) בנוי לרוב משלושה שלבים:
השלב הראשון – התכנון התהליכי : זהו השלב הראשוני, הקצר מבין שלושת השלבים, אולם הוא החשוב מכולם ומשמש כמעין "סוף מעשה – במחשבה תחילה". בשלב הזה, היועץ "חופר" במוחו של הלקוח כדי לאפיין את הדרישות של התהליך, את דרישות הייצור, בקרת האיכות, השיווק וכל שאר הגורמים של החברה וזאת כדי לבנות את תרשים התהליך ( P&ID ) המיטבי של המתקן. בשלב הזה למעשה נקבעים עקרונות העבודה של המתקן, גודל הציוד, סוגי האוטומציה, התפוקות ובסופו ניתן לתת הערכה ראשונית של תקציב הפרויקט. בשלב הזה, הידע והנסיון של היועץ הם אקוטיים להצלחת הפרויקט. במידה ואין ליועץ את הידע המתאים כדי להראות ללקוח את משמעות האופציות השונות שהוא בחר, הפרויקט נידון לכשלון.
השלב השני – שלב הרכש והתכנון המכאני : לאחר שנקבעו עקרונות העבודה בשלב הראשון, צריך לצאת לספקים השונים במכרזים לרכישת הציוד. פה המקום לציין שאם בשלב הראשון הציוד שנבחר הוא ציוד מיוחד שאין לו הרבה יצרנים בעולם, הרי שמחיר הפרויקט ירקיע שחקים והלו"ז להקמתו יהיה ארוך ויקר. הגדרה נכונה של הציוד ועמידה קפדנית על הפרטים הרלוונטים, היא הערובה להצלחה של השלב הזה והפרויקט כולו ולכן רק יועצים שעסקו בעצמם בתחום ייצור מכונות בעבר יודעים היכן יש לשים את הדגש המתאים. בתחילת השלב הזה מוגשים ללקוח שרטוטי ה Lay Out שבהם ממוקמים יחידות הציוד במרחב של הפרויקט. גם כאן, אם הציוד שנבחר לא מתאים לשטח שהוקצע לו, הפרויקט "יתקע" שוב ושוב. אין צורך להדגיש את החשיבות של שלב הפיקוח על הייצור אצל היצרנים השונים, דבר שתמיד חוסך כסף למשתמש הסופי. השלב הזה מסתיים ברגע שכל הציוד הגיע למקומו ואפשר להתחיל בתהליכי ההרכבה.
השלב השלישי – ההקמה : התאום בין הספקים והקבלנים השונים, הוא לרוב השלב הקשה והארוך ביותר בפרויקט וגם המתסכל ביותר. הפרויקט קרוב לסיומו ורוב התקציב כבר בוזבז וכל מה שכולם רוצים זה "לרוץ קדימה" ולסיימו ולכן השלב הזה הוא השלב שבו נעשות רוב הטעויות. פיקוח נכון ורגוע על ההקמה מביא לסיומו המוצלח של הפרויקט.
אריה סרוגו היה מעורב והקים עשרות רבות של מתקנים ורובם עבדו בהתאם לתיאור שמופיע לעיל. לעיתים הלקוח מעוניין בפרוייקט "מפתח" ( Turn Key Project ) ולעיתים הוא מעוניין רק בחלק מהשלבים שתוארו לעיל. כל האפשרויות פתוחות בפני הלקוחות. עם ניסיון של עשרות שנות הקמה ותכנון של קווים ומתקנים, הלקוח מרוויח אפשרות טובה להצלחה ועלות-תועלת הגבוהה ביותר האפשרית.